Vaak gestelde vragen

Lees hieronder de antwoorden op vaak gestelde vragen (FAQ)

Android app installeren:

Omdat elke telefoon weer een ander menu heeft is het lastig om één handeling te schrijven. Als onderstaande niet gelijk lukt dan helpt het vaak om even te Googelen op 'installeren app' en het merk/type van jouw telefoon.

In de instellingen van je telefoon moet staan dat je uit 'onbekende bron' mag installeren. Hier meer informatie daarover: 
Klik hier

Dan, op je telefoon waar de RedEngel GSM app is geïnstalleerd:
1. Ga naar instellingen (van je telefoon)
2. Ga naar Apps
3. Klik op RedEngel GSM Alarm
4. Bij "Meldingen" hoort "toegestaan" te staan
5. Bij "Machtigingen" hoort "Sms en Telefoon" te zijn ingesteld

Hier nog een YouTube filmpje over het installeren van de RedEngel app:

Tijd instellen:

De tijd op de module is niet van belang voor de werking. Instellen gaat als volgt:

Als je de app gebruikt dan klik je op 'sync time' En anders stuur je deze code per sms: 1234Y20200826H113450#
Waarbij 1234 je eigen pincode moet zijn en Y = jaar, 0826 = maand en dag, H = tijd. Dit moet je dus aanpassen naar huidige datum en tijd.

Eigenlijk hoort KPN bij elke sms ook de tijd mee te sturen maar ik hoor wel vaker dat dit niet het geval is.

Beltegoed Simkaart AldiTalk:

Als je een AldiTalk simkaart gebruikt en je wilt het saldo van de kaart weten zonder deze uit de RedEngel Alarmmodule te halen, dan ga je als volgt te werk:

1. Plaats de AldiTalk simkaart eenmalig in een (oude) telefoon.
2. Installeer op je smartphone de App 'AldiTalk'
3. Open de App en volg de stappen waarbij het telefoonnummer van de AldiTalk simkaart wordt gevraagd
4. Op de telefoon met de AldiTalk simkaart ontvang je een SMS met een code
5. In de app vul je deze code in.
6. Plaats de simkaart terug in de RedEngel Alarmmodule

Vanaf nu zie je het verbruik, kun je opwaarderen etc etc.

© 2018 - 2021 RedEngel | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel